Vanliga frågor och svar om Stims mobilapp

Stims mobilapp finns att ladda ned för Iphone, Android och Huawei. Här hittar du svar på vanliga frågor om appen.

Klicka på en fråga för att komma direkt till svaret eller scrolla ned för att läsa mer.

Vilka funktioner finns i appen?
Måste jag ha fått en utbetalning från Stim för att kunna använda appen? 
Kan jag registrera nya verk i appen?
Hur laddar jag ned mobilappen?
Det visas ingen information i appen, vad beror det på?
Kan min manager logga in?
Finns appen på engelska?
Hur kan jag påverka hur appen ser ut i framtiden?

Vilka funktioner finns i appen?

I den nuvarande versionen av appen finns följande tre delar:

  1. Utbetalningar: Du ser dels en sammanställning av din utbetalning som kallas kvitto, dels fördjupad informationen om var din musik har spelats som du hittar i analysdelen.
  2. Mina verk: Se hela din verklista med procentandelar, titlar och detaljerad verkinfo.
  3. Nyhetsflöde: De senaste nyheterna från Stim.
     

Måste jag ha fått en utbetalning från Stim för att kunna använda appen? 

Det är inte ett krav att ha fått Stimpengar för att ha användning för appen. Även om du inte har fått en utbetalning har du tillgång till nyhetsflödet och en smidig översikt över alla dina verk. Ladda ned appen här.

Kan jag registrera nya verk i appen?

Nej, i den första versionen kan du inte registrera dina verk i appen utan vi hänvisar dig till Mina Sidor. Appen kommer däremot utökas med fler funktioner framöver och därför vill vi gärna få dina synpunkter på vilka funktioner du vill se framöver. Utvecklingen av tjänster prioriteras alltid enligt våra anslutnas behov.

Hur laddar jag ned mobilappen?

För att ladda ned den krävs det att du har en Iphone, Androidtelefon eller Huaweitelefon. Scrolla högst upp på sidan för att hitta länkarna till rätt appbutik.

Det visas ingen information i appen, vad beror det på?

Visas det ingen information kan det bero på flera olika saker. Har du loggat in i appen med bank-id så har du automatiskt tillgång till nyhetsflödet. Men tjänsten “Mina verk” kan endast visa information när du har registrerat dina verk hos Stim. Är listan tom måste du logga in på Mina sidor för att registrera dina verk.

Under “Utbetalningar” ser du information när du har mottagit minst en utbetalning från Stim sedan 2013. Vi betalar ut stimpengar när din musik har spelat ihop minst 100 kr sammanlagt genom någon av alla de musikkällor som vi samlar in pengar för.

Kan min manager logga in?

Endast du som själv är ansluten till Stim kan logga in i appen. Vi är noga med säkerheten när vi behandlar dina uppgifter och verifieringen görs genom att du loggar in med ditt personnummer via bank-id. Därför finns inte heller möjligheten att någon annan loggar in på ditt app-konto.

Finns appen på engelska?

Just nu finns appen endast tillgänglig på svenska. För att använda våra digitala tjänster på engelska hänvisar vi därför tills vidare till Mina sidor.

Hur kan jag påverka hur appen ser ut i framtiden?

Om du har idéer kring hur appen kan utvecklas får du gärna ta kontakt med oss. Det är viktigt för oss att vi utvecklar våra digitala produkter i samarbete med dig som är Stimansluten. Mejla förslag på funktioner, tjänster, designlösningar eller andra funderingar till app@stim.se.