Vanliga frågor om Stimfakturan

Har du fått en faktura från Stim? På den här sidan har vi samlat några vanliga frågor om fakturan.

Uppgifterna på fakturan stämmer inte, hur ändrar jag mina uppgifter?

Fyll i vårt formulär för att ändra din Stimlicens. Det kan gälla ändringar av antal öppetdagar, sittplatser, motionspass, barngrupper, ytan i kvadratmeter, entréavgift vid evenemang eller antal besökare. Vill du ändra adress kan du med fördel logga in på Mina sidor.

Var hittar jag ocr-numret?

För att betala fakturan behövs alltid ett ocr-nummer. Det står längst ned till höger på fakturans sista sida och består av tio siffror.

Jag har fått en faktura för min säsongsverksamhet under en period när jag inte har öppet, vad beror det på?

Vi fakturerar normalt sett i förskott och den period som listas på fakturan är nästa kvartal eller halvår. Det betyder inte att verksamheten nödvändigvis är igång under hela den perioden, men att ni har tillstånd att använda musik under perioden. Det viktiga för att ert pris ska bli rätt är att antalet öppetdagar per år som står i fakturaspecen stämmer med er verksamhet.

Hur avslutar jag min Stimlicens?

Om du sålt verksamheten eller av någon annan anledning behöver avsluta din Stimlicens fyller du i vårt formulär för uppsägningar. På den sidan ser du också vilka slutdatum som gäller beroende på när du skickar in din uppsägning till oss.

Om du klickar på länkarna här nedanför får du svar på fler vanliga frågor:

Hittar du inte svar på dina frågor här är du självklart välkommen att kontakta kundservice så hjälper vi till.