Vanliga frågor om Stimfakturan

Har du fått en faktura från Stim? På den här sidan har vi samlat några vanliga frågor om fakturan.

Uppgifterna på fakturan stämmer inte, hur ändrar jag mina uppgifter?

Fyll i vårt formulär för att ändra din Stimlicens. Om det endast gäller adressändringar är det lättast för dig om du loggar in på Mina sidor.

Var hittar jag ocr-numret?

För att betala fakturan behövs alltid ett ocr-nummer. Det står längst ned till höger på fakturans sista sida och består av tio siffror.

Jag har fått en faktura för min säsongsverksamhet under en period när jag inte har öppet, vad beror det på?

Vi fakturerar i förskott och den period som visas på fakturan är nästa kvartal eller halvår. Det viktiga för att ert pris ska bli rätt är att antalet öppetdagar per år på fakturan stämmer överens med er verksamhet. Läs mer om våra priser och villkor.

Hur avslutar jag min Stimlicens?

Licensen måste avslutas minst en vecka innan ett nytt kalenderkvartal påbörjas och upppsägningstiderna hittar du här. För att avsluta licensen fyller du i formuläret för uppsägningar.

Om du klickar på länkarna här nedanför får du svar på fler vanliga frågor:

Hittar du inte svar på dina frågor här är du självklart välkommen att kontakta kundservice så hjälper vi till.