Nyhet26 augusti 2011
Stim har tilldelat Max Hamburgerrestauranger AB Stimgitarren. Utmärkelsen går till företag, föreningar och organisationer som använder musik på ett genomtänkt sätt i sin verksamhet.

 – Genom att dela ut Stimgitarren till Max Hamburgerrestauranger AB vill vi tacka och uppmärksamma detta företag som tveklöst och tydligt värdesätter musikens betydelse i sin verksamhet, säger Susanne Bodin, kommunikationschef på Stim.

Max Hamburgerrestauranger grundades 1968 och är Sveriges äldsta hamburgerkedja. Med en omsättning på över en miljard kronor är den Sveriges näst största hamburgerkedja.

Max Hamburgerrestauranger är rikstäckande och drivs av familjen Bergfors med Richard och Christoffer Bergfors som vd och vice vd.

– Musik på våra restauranger ger en helhetsupplevelse för våra gäster. Det är något vi arbetat med länge och därför är det hedrande att vi får erhålla Stimgitarren, säger Richard Bergfors, vd på Max.

Stims motivering lyder: Max Hamburgerrestauranger AB är ett innovativt företag i restaurangbranschen som på ett medvetet och målinriktat sätt förstått musikens betydelse för sin verksamhet. Genom att skapa en tydlig och stark musikprofil har de även stärkt sitt varumärke och skapat en trivsam atmosfär för sina kunder.

Om Stimgitarren

Stimgitarren har sedan 2002 delats ut till en kund som använder musik på ett genomtänkt sätt i sin verksamhet och som varit noggranna med att musikskaparna ska få ersättning för sitt arbete.

En förteckning över tidigare mottagare av Stimgitarren finns här.