Vanliga frågor
Varför har jag fått en faktura som avser en extra hanteringskostnad?
Den extra avgiften gäller hanteringskostnad när rapportering om musikanvändning uteblivit för er verksamhet.
Som licenstagare ansvarar du för att rapportera vilken musik ni använt och för de tidsperioder som Stim efterfrågar. Detta för att vi ska kunna fördela ersättningen till rätt upphovsperson för den musik ni har använt.
Har ni inte använt musik? Detta behöver även rapporteras på Mina sidor.
För att undvika ytterligare påföljder så behöver ni:
- Betala er faktura. Har ni vidare frågor om fakturan och/eller ett ansvar som kund så är ni varmt välkomna att kontakta oss via vårt webbformulär.
- Rapportera er musikanvändning.
Det görs enkelt på Mina sidor – där finns både digital tjänst och blanketter och du finner allt på Mina sidor.
Saknar du inlogg? Skapa det här.
Mer information finns att läsa kring denna avgift i Stims allmänna villkor.