Vanliga frågor och svar om Stims mobilapp

Stims mobilapp finns att ladda ned för Iphone, Android och Huawei. Här hittar du svar på vanliga frågor om appen.

Klicka på en fråga för att komma direkt till svaret eller scrolla ned för att läsa mer.

Vilka funktioner finns i appen?

  1. Utbetalningar: Du ser dels en sammanställning av din utbetalning som kallas kvitto, dels fördjupad informationen om var din musik har spelats som du hittar i analysdelen.
  2. Total intjäning: En sammanställning av hur mycket stimpengar du fått för din musik sedan 2013. Lär dig mer om hur det gått för en specifik låt eller välj exakt vilket år, månad eller land som du vill veta mer om.
  3. Mina verk: Se hela din verklista med procentandelar, titlar och detaljerad verkinfo.
  4. Nyhetsflöde: De senaste nyheterna från Stim.
     

Måste jag ha fått en utbetalning från Stim för att kunna använda appen? 

Det är inte ett krav att ha fått Stimpengar för att ha användning av appen. Även om du inte har fått en utbetalning har du tillgång till nyhetsflödet och en smidig översikt över alla dina verk. Ladda ned appen här.

Kan jag registrera nya verk i appen?

Nej, i nuläget kan du inte registrera dina verk i appen utan vi hänvisar dig till Mina Sidor. Appen utökas med fler funktioner efterhand och vi tar gärna emot dina synpunkter på vilka funktioner du vill se framöver. Utvecklingen av tjänster prioriteras alltid med våra anslutnas behov i fokus.

Hur laddar jag ned mobilappen?

För att ladda ned den krävs det att du har en Iphone, Androidtelefon eller Huaweitelefon. Scrolla högst upp på sidan för att hitta länkarna till rätt appbutik.

Det visas ingen information i appen, vad beror det på?

Visas det ingen information kan det bero på flera olika saker. Har du loggat in i appen med bank-id så har du automatiskt tillgång till nyhetsflödet. Men tjänsten “Mina verk” kan endast visa information när du har registrerat dina verk hos Stim. Är listan tom måste du logga in på Mina sidor för att registrera dina verk.

Under “Utbetalningar” ser du information när du har mottagit minst en utbetalning från Stim sedan 2013. Vi betalar ut stimpengar när din musik har spelat ihop minst 100 kr sammanlagt genom någon av alla de musikkällor som vi samlar in pengar för.

Kan min manager logga in?

Endast du som själv är ansluten till Stim kan logga in i appen. Vi är noga med säkerheten när vi behandlar dina uppgifter och verifieringen görs i första hand genom att du loggar in med ditt personnummer via bank-id. Det finns också en möjlighet att logga in med hjälp av användarnamn och lösenord. Kontakta oss om du behöver hjälp med att logga in.

Finns appen på fler språk än svenska?

Ja, appen finns på engelska. När du loggat in går du till inställningar där du kan välja svenska eller engelska som språk.

Hur kan jag påverka hur appen ser ut i framtiden?

Om du har idéer kring hur appen kan utvecklas får du gärna ta kontakt med oss. Det är viktigt för oss att vi utvecklar våra digitala produkter i samarbete med dig som är Stimansluten. Mejla förslag på funktioner, tjänster, designlösningar eller andra funderingar till [email protected].